Hledání

Přihlášení

Home arrow Články arrow Bezpečnost arrow Kontrola, kontrola, kontrola! Díl č. 5/5
Kontrola, kontrola, kontrola! Díl č. 5/5 PDF Tisk E-mail
Autor: Hanka, 24. 04. 2006 (5278x shlédnuto)

Plánování, předvídání a přistání

To, že se Ti otevřel padák, ještě neznamená, že už jsi v bezpečí. Při dnešních vyšších rychlostech padáků, rozdílných letových vlastnostech a menších přistávacích plochách je zapotřebí mít plán a držet se jej.

PLÁNUJ SI SESTUP

Před tím, než nastoupíš do letadla:

  • plánuj finální přiblížení, při kterém zůstaneš z dosahu překážek, turbulence a velkého provozu
  • měj plán, co uděláš, když po poslední otáčce zjistíš, že jsi dlouhý nebo krátký
  • rozhodni si, ve kterém místě a ve které výšce chceš být při zahájení přistávacího manévru
  • urči si výšku, ve které si v případě potřeby nejpozději vybereš náhradní přistávací plochu. Ujisti se, že víš, kam v okolí letiště je dobré přistát a kam ne

UDĚLEJ SI PROSTOR

Zadní popruhy

Jakmile se Ti začne nafukovat vrchlík, uchop zadní popruhy, abys jimi mohl řídit a otočit se pryč od ostatních padáků. Jakmile letíš do volného prostoru, odbrzdi padák a udělej vše potřebné (slider, krajní kanály, atd.). Pokud máš závity, neztrať povědomí o výšce.

NA PADÁKU

Po otevření

  • jakmile máš otevřeno a letíš do volného prostoru, proveď nezbytné kontroly
  • než zatočíš, podívej se
  • když je okolo Tebe velký provoz, používej otáčky co nejméně
  • nižší padák má přednost

Závěrečné přiblížení

  • neutáčej výšku do padáků skupiny před Tebou
  • dodržuj směr přistání. Pokud máš pochyby, přistaň podle prvního skokana
  • když je bezvětří, přistaň podle prvního skokana
  • když jsi na Tobě neznámém letišti nebo boogie, vyhni se vysokorychlostním přistáním

ZNÁŠ SVŮJ PADÁK?

Jak daleko doletíš:

  • ze 100 metrů až na přistání za bezvětří?
  • ze 100 metrů až na přistání proti větru 4 m/s?
  • z 200 metrů do 100 metrů výšky proti větru 4 m/s?
  • po větru z 300 metrů do 200 metrů při síle větru 4 m/s?
  • jak tohle všechno bude vypadat při 6 m/s?

Jaká pozice řidiček nebo zadních popruhů Ti dá co nejplošší úhel náběhu, aby ses dostal zpět na letiště po špatném vysazení?
Jak rychle můžeš zatáčet s padákem, aniž by sis způsobil závity?
Když po otevření zjistíš, že došlo k přetržení řídící šňůry, provedeš odhoz nebo budeš přistávat za pomocí zadních popruhů?

Kolik výšky ztratíš:

  • během 180 stupňové otáčky za řidičku? Kolik u třistašedesátky?
  • během 90 stupňové otáčky za přední popruh? Stoosmdesátistupňové? U třistašedesátky?

Dokážeš vůbec používat přední popruhy? Jaká je nejlepší pozice řidiček pro plochou otáčku, při které neztrácíš tolik výšky?

NOUZOVÉ POSTUPY PŘI PŘISTÁVÁNÍ

Zopakuj si, jak přistávat na nebo do:

  • dráty vysokého napětí
  • stromy
  • vody
  • budovy

Konzultuj toto se svým instruktorem. Opakuj si nouzové postupy v postroji a také to, co budeš dělat na otevřeném padáku. 

PLÁNUJ A PROCVIČUJ

Vždy si vyber místo na přistání před seskokem a zkus na něj přistát.
Využij každé příležitosti k tomu, aby ses učil získávat nad padákem kontrolu a poznávat jeho schopnosti.




  Napište první komentář
RSS komentáře

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Předch.   Další >