Hledání

Přihlášení

Home arrow Články arrow Bezpečnost arrow Regulace používání rychlých padáků
Regulace používání rychlých padáků PDF Tisk E-mail
Autor: Hanka, 02. 10. 2013 (6523x shlédnuto)
Guclenerální ředitel ÚCL vydává ve smyslu ustanovení § 83 odst. 2 zákona č. 49/1997 Sb., o civilním letectví a o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, s účinností od 1.10.2013 bezpečnostní opatření stanovující minimální sportovní úroveň parašutistů nutnou pro používání rychlých padáků.
 
 



  Komentáře (7)
RSS komentáře
 1 Přidal prudic, 03. 10. 2013 17:23
Legislativně jsme byli přiděleni pod ÚCL, proč tedy tento Úřad vyměřuje každému jiným metrem? 
Začíná to výcvikem, pilot letounu projde výcvikem, přezkoušením a je prostě pilot. Dál už jen získává další speciální oprávněni, nebo si zvyšuje kvalifikace. 
To my ne, my projdeme výcvikem, uděláme přezkoušení, ale hotový parašutista z nás stále není, dalších 200 seskoků nám musí „utírat zadeček“ nějaký instruktor, který riskuje nejen svoji pověst …  
Speciální oprávnění a kvalifikace pak musíme získávat rovněž extra jako pilot. 
Staly se nehody, všichni jsme o nich slyšeli, ano …. ale kde byla chyba? … nízká zatáčka, ne swoop ale buď špatné přiblížení (setup), nebo technika provedení a to prosím měli všichni, dle vyjádření Úřadu v tisku, k provedení tohoto manévru splněny všechny předpoklady... 
Nabízí se tedy další příměr:  
Celkem nedávno vydal ÚZPLN závěrečnou zprávu o nehodě malého dopravního letadla, ve kterém se piloti pokusili o akrobatický prvek. Tento letoun není akrobatický a ani posádka neměla akrobatickou kvalifikaci …. Zakázal, nebo snad omezil Úřad nějakým způsobem používání tohoto letounu? Přijmul nějaké restrikce k ostatním pilotům, kteří na daném typu létají? Potažmo, byl na Úřad vyvíjen tlak k tomuto omezení z Ministerstva dopravy …. jak to se staví k takové nekázni, která rovněž připravuje lidi o život? 
V letové příručce daného letounu je uvedeno, že není akrobatický, ve všech manuálech k naší technice je doslova uvedeno: Každé použití tohoto padáku je spojeno s rizikem vážného tělesného zranění nebo smrti. Proč tedy podepisovat a dokladovat další seznámení ( v podstatě alibistický regres ), když je to u všech součástí padákového kompletu už uvedeno? 
Myslím, že se za chvíli v tom papírování a různém alibismu vynuceném našimi správními orgány pomalu ztratíme ….
 2 Přidal hors, 03. 10. 2013 18:49
Krásně zformulováno, Prudiči. Ve slohové práci s názvem "Regulace používání rychlých padáků" se dá najít hodně sporných bodů a nedostatků, ale největší problém spatřuji v tom, že NENÍ NIKDE UVEDENO KDO ZA DODRŽOVÁNÍ TOHOTO PŘEDPISU VLASTNĚ ZODPOVÍDÁ. 
Nečekám, že se tímto počinem stane parašutismus v ČR bezpečnějším...stejně jako nečekám, že úředníci ÚCL udělají alespoň 5 bodů ve 4way..ale mrzí mě, že kolegové z ciziny se nad našimi předpisy lámou v pase. A ještě víc mě mrzí, že se jim nedivím.
 3 Přidal Hanka website, 04. 10. 2013 11:47
Ten nápad s podepsáním prohlášení o seznámení se s riziky mi přijde hloupej. Číst jsme se naučili nejpozději v první třídě základní školy, a tak všichni víme, co je napsáno na těch velikých oranžových cedulkách, co jsou našité na každém padáku či postroji.  
 
Nejsem si jista, co je smyslem té regulace (přece si nikdo nemůže myslet, že by zabránila nehodám z léta, kdyby byla v platnosti od března 2013?:x ). Komu tedy regulace prospěje?
 4 Přidal prudic, 04. 10. 2013 12:13
http://www.youtube.com/watch?v=ZmxV2qcELfc
 5 Přidal Clouseau, 09. 10. 2013 19:57
I když jsem snad neviděl hůř napsanej dokument než to co vydalo UCL, ještě horší je přirovnání k pilotům respektive k té nehodě. Nehoda toho letadla se stala proto že evidentně někdo něco zanedbal nebo porušil, zatím co letošním čtyřem paranehodám žádné zanedbání ani porušení předpisů nepředcházelo.
 6 Přidal prudic, 10. 10. 2013 18:00
Predmetem prispevku neni to, zda nekdo neco porusil nebo zanedbal, ale to, ze kvuli nam je na Urad udajne vyvijen tlak z MD a kvuli jinym podlehajicim subjektum ne. Srovnani je naprosto na miste. Za vsemi vyse zminenymi pripady je pouze a jen lidska chyba. Jak ti parasutiste, tak ti piloti se rozhodli tak jak se rozhodli ... bohuzel za to zaplatili cenou nejvyssi ...
 7 Přidal Jirka Blaška st., 06. 05. 2014 22:12
Chtěl bych zde napsat několik myšlenek. ÚCL ve správě sportovního parašutismu není abstraktní pojem. Tuto práci - státní správu sportovního parašutismu dělají konkrétní lidé, kteří jsou připraveni normálně, konstruktivně, lidsky a pokud možno ku prospěchu věci diskutovat s kýmkoli, kdo má zájem spolupracovat na zvyšování bezpečnosti v parašutismu. Můžete nás potkat i na letišti. Jsme stále aktivní parašutisté, i když určitě ve všech disciplínách nebudeme zdaleka nejlepší, a hlavně i my můžeme při seskocích udělat chybu. Ze strachu před chybou však určitě skákat zatím nepřestaneme. Neděláme si patent na rozum. A pokud je pro naši práci opravdu důležité udělat ve čtyřce pět bodů, tak si věřím, že to i letos zvládneme. Emil Franěk je můj starší spolužák z fakulty tělesné výchovy a sportu, kde studoval specializaci parašutismus. Pamatuji si ho jako reprezentanta, který ve své době skákal famózně přesnost a jeho otáčky byly jedny z nejrychlejších, které jsem kdy viděl. Jen technický nedostatek v saltech ho handicapoval v souboji s profesionály z Dukly o místo v družstvu na mistrovství světa. Společně s Vlastíkem Blahou byli členy reprezentačního družstva, které vyhrálo jako jediné v historii našeho parašutismu v roce 1979 (v té době možná někteří z Vás ještě nebyli na světě) celkově mezinárodní závody. Taková byla doba a nevidím to jako ostudu, že už tenkrát jsme s Emilem v parašutismu fungovali. Emil byl jedním z mých prvních trenérů a určitě mi hodně pomohl a hodně mě naučil. Dodnes má jako trenér ve světě velké uznání a je stále aktivní. Patří k prvním tandemovým instruktorům u nás, zná několik jazyků a velmi aktivně spolupracuje s parašutistickými experty ve světě a velmi aktivně sleduje, co se děje ve světovém parašutismu. Skáče rád ve "wingsuitu", je padákovým technikem. Pro mě je toto všechno dostatečná kvalifikace pro to, co dělá a jsem opravdu rád, že s ním mohu spolupracovat. 
Já se jmenuji Jirka Blaška starší a mám také svoji parašutistickou historii, která začala prvním seskokem v roce 1979, ale mezi parašutisty jsem se pohyboval už v době, kdy jsem za sebou tahal kačera na provázku. To slovo "starší" píšu ke svému jménu záměrně a hodně často, protože se nerad chlubím cizím peřím a byl jsem velmi překvapen, kolik lidí v zahraničí mi před časem gratulovalo k mým výsledkům na závodech v CP. Dnes už si zvykli, že teď už je můj syn mnohem lepší v parašutismu než já. Přesto si o sobě také myslím, že mám dostatek kvalifikace na to, co dnes na ÚCL dělám. Ten nejhorší dokument o regulovaném - pozvolném zvyšování plošného zatížení je moje práce (tedy ne moje, okopíroval jsem to ze zahraničních materiálů) a jsem ochoten o tom diskutovat a nechám si poradit, jak to udělat lépe. 
Můj služební e-mail je: Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny a služební mobil má číslo: 724 611 122. Nepotřebuji se schovávat za přezdívku, kdy pouze malý okruh kamarádů ví, kdo se za ní skrývá, nepotřebuji nikoho anonymně, ironicky a rádoby vtipně ponižovat nebo dokonce urážet na internetu, ale ještě jednou nabízím konstruktivní spolupráci, pokud jde někomu o věc. Pokud však jako "úředníci ÚCL" sloužíme pouze jako hromosvod, někdo nás potřebuje jen ponižovat a tím si hlavně ve svých očích zvyšovat své vlastní ego, i na to si pomalu zvykáme, jen to asi nebude mít konkrétní pozitivní přínos k bezpečnosti v parašutismu. 
Na závěr tři maličkosti: 
1) Když s čímkoli novým v naší práci přijdeme, jsou lidé, kteří dokonce poděkují a pochválí a asi pro stejný počet jsme ti nejhorší, co udělali to nejhorší co se dalo. 
2) Naučil jsem se, že na každou věc existuje 360 úhlů pohledu a závidím lidem, kteří jsou si jisti, že právě ten jejich pohled je ten správný. 
3) Rád spolupracuji s lidmi, kteří umí poslouchat i druhou stranu v dialogu a hlavně dokážou přemýšlet nad tím, co protějšek v dialogu chtěl říci. 
Měl bych pracovat pro Vás a co dokážu v práci na ÚCL zvládnout, to rád udělám. 
Jirka Blaška st.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Předch.   Další >