Crener Helmets

Hledání

Přihlášení

RSS kanály

Odebírejte novinky

Bazar - nejnovější

PILOT 150
Padáky (11.11.2020)
Solo II
Přístroje (26.10.2020)
Prodám koplet i po částech
Padáky (29.09.2020)
Sonic 150
Padáky (19.09.2020)
MarS Real-X, HP Sonic-150
Komplety (15.09.2020)


 
= inzerát s fotem

Poslední příspěvky ve fóru

Home
Skákání ve sv. Mořici PDF Tisk E-mail
Autor: Hana Uríková, 04. 03. 2009 (5605x shlédnuto)

 Ve dnech 4. - 13. dubna 2009 se koná boogie ve sv. Mořici. Jedná se o jedinečnou příležitost, jak si skočit na mezinárodním letišti s hustým provozem. Paraprovoz je ve sv. Mořici vždy jen jednou ročně na jaře na cca dva týdny. Pár zajímavostí o tamějším provozu vám přinášíme v následujícím článku.

Komunikovat lze kromě němčiny bez potíží rovněž anglicky. Je třeba předem domluvit, kolik lidí přijede a jaké kategorie (ideálně C a výš). Dále je potřeba respektovat bezpečnostní pravidla mezinárodního letiště (provoz téměř jako na Ruzyni - akorát s menšími letadly a s vrtulníky) - v případě "průseru" se dá očekávat, že další provozy již organizovány nebudou.

Příjezd na letiště je vhodné naplánovat s dostatečnou časovou rezervou (1,5 hodiny předem), neboť vstupní procedury jsou poměrně zdlouhavé (kontroly dokumentace a padáků) a při seskocích je již řídící plně vytížen a nemá čas se věnovat vysvětlování podmínek a pravidel jednotlivým skokanům.

Skákání ve sv. Mořici

Foto by Zdeněk Karhan

Kancelář organizátorů je umístěna v unimobuňce postavené v jednom z hangárů (v druhé řadě v patře), přistupných z apronu (odbavovací plochy). Na apron se bez doprovodu řídícho nesmí (resp. lze projít pouze velmi těsně kolem hangárů - apron je oddělný páskou).

Dropzóna je vhodná pro lety ve wingsuit. Standardně se skáče z výšky 3500 m nad letištěm (5200-5300 metrů nad mořem), přičemž během stoupání jsou k dispozici kyslíkové masky. Otevírání probíhá pod úrovní vrcholů okolních kopců. Je bezpodmínečně nutné dodržet vymezené prostory pro sestup na padáku (obvykle nad městečkem Samedan), směr okruhu před přistáním a směr přistání. Přistání probíhá zásadně podélně s dráhou bez ohledu na boční vítr). V žádném případě nesmí dojít ke křižování dráhy, a to v jakékoli výšce. Narychlování při přistání je potřeba konzultovat s řídícím.

Plocha pro přistání je dostatečně velká (cca dvě fotbalová hřiště) s odklizeným sněhem. Neskákající doprovod může uskutečnit tandemový seskok Smile

Děkuji Ivanovi Krausovi za vyčerpávající informace, další povídání a obrázky můžete najít na http://www.engadinsky.ch




  Komentáře (2)
RSS komentáře
 1 Přidal Ivan Kraus, 21. 01. 2010 14:46
Chtěli jsme se tam letos zase stavit, ale právě jsem dostal e-mail od pořadatele, že vzhledem k problémům s místními je tato akce zastavena. Jako alternativu pořadatel nabízí jinou akci, která bude koncem srpna letošního roku o pár kopců dál, v ještě užším údolí, ovšem s daleko menším leteckým provozem: http://www.mountaingravity.ch
 2 Přidal Ivan Kraus, 21. 01. 2010 15:06
Omlouvám se za nefunkční link. Nový pokus:www.mountaingravity.ch

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Předch.   Další >

Statistika

Členů: 19062
Článků: 251
Odkazů: 43
Přístupů: 9745233

Kdo je online

Anketa

Názor na létání ve větrném tunelu
 

Myšlenka dne

Musela jsem se zastydět a jak jsem při tom sklonila hlavu, tak jsem si udělala bouli o půllitr.

Lucka