AFFcentrum.cz

Hledání

Přihlášení

RSS kanály

Odebírejte novinky

Bazar - nejnovější

Prodám komplet V3+ CF3 139
Padáky (12.04.2024)
GHOST přilba
Přilby, oblečení (09.02.2024)
Postroj s obalem Mirage G4
Postroje (03.12.2023)
Sonic 135
Padáky (01.12.2023)
Koupím záložní padáky, které jsou 20 a více let staré
Padáky (20.10.2023)


 
= inzerát s fotem

Poslední příspěvky ve fóru

Home
Home
Design wingsuitu – základy aerodynamiky 2 PDF Tisk E-mail
Články - Technika
Autor: Hanka, 24. 02. 2006 (11635x shlédnuto)

WingsuitV tomto článku se chci rozepsat o základních aerodynamických principech, o kterých jsem pojednal v prvním článku (létání s wingsuit a základy aerodynamiky) a vysvětlím výzvy, kterým čelíme při návrhu a létání wingsuitů.

Wingsuit, stejně jako každé křídlo, vytváří vztlak a odpor. Vztlak a odpor jsou aerodynamické síly, které závisí na tvaru a velikosti létajícího tělesa (těla), okolních podmínkách a na rychlosti, kterou letí. Vztlak je zaměřen kolmo k letu a odpor podél letu.

Napište první komentářCelý článek...

 
Jak na turbulenci? PDF Tisk E-mail
Články - Bezpečnost
Autor: Tomáš Zahrádka, 23. 02. 2006 (8170x shlédnuto)

turbulent.pngPokusím se pro začátek vysvětlit něco o chování vzduchu, pravděpodobně zdlouhavě, ale doufám, že to napomůže lepšímu pochopení věci.

Pro lepší názornost si představuj vzduch jako proud vody. Můžeš si to představit tak, jako kdybys letěl obrovskou řekou proti proudu a klesal od hladiny ke dnu. Při letu se se vzduchem děje v podstatě to samé, co s vodou v řece. Proud se v řece zrychluje, zpomaluje, výše či níže je rozdílný, stoupá, klesá, je stálý a plynulý a nebo se motá jak po bouračce. Dole u dna se pak odráží od kamenů a v místech se slabým proudem se může i ohřívat (pokud tam svítí sluníčko), stoupat a může tropit i různá zábavná alotria.

Napište první komentářCelý článek...

 
Otáčky nízko nad zemí: co by měl každý skydiver znát PDF Tisk E-mail
Články - Bezpečnost
Autor: Hanka, 22. 02. 2006 (8882x shlédnuto)
HookturnScott Miller

"Na padáku jsem opatrný. Nikdy nedělám otáčky nízko nad zemí."

Pravděpodobně už jste tohle někoho slyšeli říci. Možná to říkáte dokonce sami. Možná si také myslíte, že většina lidí, kteří měli nehodu v důsledku pozdě provedené otáčky, jsou frajírci, kteří dělají vteřinová rozhodnutí na vysoce zatížených padácích. K těmto nehodám nemuselo dojít, kdyby lidé brali ohledy na upozornění, která dostali coby studenti během základního výcviku: Otáčky nízko nad zemí jsou nebezpečné. Nedělejte je.

Napište první komentářCelý článek...

 
Příčiny závad PDF Tisk E-mail
Články - Bezpečnost
Autor: Hanka, 21. 02. 2006 (8229x shlédnuto)

MalfunctionBeezy Shaw, 5800 seskoků

Nedávno jsem diskutoval s jednou zkušenou skokankou o závadách na hlavním padáku. Chtěl bych o tom napsat krátkou zprávu. Někteří skokani si totiž myslí, že balič by měl platit přebalení záložního padáku, když měl skokan na jím zabaleném hlavním padáku závadu.

Napište první komentářCelý článek...

 
Trekování PDF Tisk E-mail
Články - Jak na to?
Autor: Hanka, 20. 02. 2006 (9157x shlédnuto)

TrekováníCarl Nelson, Jr.

Abyste se vyhnuli srážce na padácích, dva nebo více skokanů se musí před otevřením padáku dostatečně horizontálně separovat. Horizontální rychlost přibližně 100 km/h může být dosažena v „maximální“ trekovací pozici. Při trekování po větru dosáhnete rychlosti vůči zemi podobnou takové, jaké dosáhnou malá letadla.

Napište první komentářCelý článek...

 
<< Začátek < Předchozí 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Následující > Konec >>

Výsledky 196 - 200 z 214

Statistika

Členů: 58568
Článků: 252
Odkazů: 43
Přístupů: 13374279

Kdo je online

Anketa

Názor na létání ve větrném tunelu
 

Myšlenka dne

Maj' tam vodku? Já se musím léčit...

Laky