|
|
Poslední příspěvky ve fóru
|
Home Home
Články -
Technika
|
Autor: Hanka, 24. 02. 2006 (11341x shlédnuto)
V tomto článku se chci rozepsat o základních aerodynamických principech, o kterých jsem pojednal v prvním článku (létání s wingsuit a základy aerodynamiky) a vysvětlím výzvy, kterým čelíme při návrhu a létání wingsuitů.
Wingsuit, stejně jako každé křídlo, vytváří vztlak a odpor. Vztlak a odpor jsou aerodynamické síly, které závisí na tvaru a velikosti létajícího tělesa (těla), okolních podmínkách a na rychlosti, kterou letí. Vztlak je zaměřen kolmo k letu a odpor podél letu.
Napište první komentář • Celý článek... |
Články -
Bezpečnost
|
Autor: Tomáš Zahrádka, 23. 02. 2006 (7990x shlédnuto)
Pokusím se pro začátek vysvětlit něco o chování vzduchu, pravděpodobně zdlouhavě, ale doufám, že to napomůže lepšímu pochopení věci.
Pro lepší názornost si představuj vzduch jako proud vody. Můžeš si to představit tak, jako kdybys letěl obrovskou řekou proti proudu a klesal od hladiny ke dnu. Při letu se se vzduchem děje v podstatě to samé, co s vodou v řece. Proud se v řece zrychluje, zpomaluje, výše či níže je rozdílný, stoupá, klesá, je stálý a plynulý a nebo se motá jak po bouračce. Dole u dna se pak odráží od kamenů a v místech se slabým proudem se může i ohřívat (pokud tam svítí sluníčko), stoupat a může tropit i různá zábavná alotria.
Napište první komentář • Celý článek... |
Články -
Bezpečnost
|
Autor: Hanka, 22. 02. 2006 (8683x shlédnuto)
Scott Miller
"Na padáku jsem opatrný. Nikdy nedělám otáčky nízko nad zemí."Pravděpodobně už jste tohle někoho slyšeli říci. Možná to říkáte dokonce sami. Možná si také myslíte, že většina lidí, kteří měli nehodu v důsledku pozdě provedené otáčky, jsou frajírci, kteří dělají vteřinová rozhodnutí na vysoce zatížených padácích. K těmto nehodám nemuselo dojít, kdyby lidé brali ohledy na upozornění, která dostali coby studenti během základního výcviku: Otáčky nízko nad zemí jsou nebezpečné. Nedělejte je.
Napište první komentář • Celý článek... |
Články -
Bezpečnost
|
Autor: Hanka, 21. 02. 2006 (8002x shlédnuto)
Beezy Shaw, 5800 seskoků
Nedávno jsem diskutoval s jednou zkušenou skokankou o závadách na hlavním padáku. Chtěl bych o tom napsat krátkou zprávu. Někteří skokani si totiž myslí, že balič by měl platit přebalení záložního padáku, když měl skokan na jím zabaleném hlavním padáku závadu.
Napište první komentář • Celý článek... |
Články -
Jak na to?
|
Autor: Hanka, 20. 02. 2006 (8943x shlédnuto)
Carl Nelson, Jr.
Abyste se vyhnuli srážce na padácích, dva nebo více skokanů se musí před otevřením padáku dostatečně horizontálně separovat. Horizontální rychlost přibližně 100 km/h může být dosažena v „maximální“ trekovací pozici. Při trekování po větru dosáhnete rychlosti vůči zemi podobnou takové, jaké dosáhnou malá letadla.
Napište první komentář • Celý článek... |
| << Začátek < Předchozí 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Následující > Konec >>
| Výsledky 196 - 200 z 214 |
|
Statistika
Členů: 58552
Článků: 252
Odkazů: 43
Přístupů: 12985426
Kdo je online
Myšlenka dne
“Dva parašutisté spadli špatně, to znamená zřejmě volným pádem nebo se jim neotevřel padák.” mluvčí záchranné služby Jiřina Ernstová
|