Autor: Rosina Kašičková, 09. 01. 2007 (14129x shlédnuto) Nejdřív jsem se naučila vyskočit z letadla. Lákalo mě vědět toho o
padácích víc, po nějaké době jsem si řekla: když na tom skáču, musím
vědět jak to funguje a naučila jsem se balit. Pak mě napadlo, že
vlastně skáču z letadla, řekla jsem si: když z toho skáču, musím vědět,
jak to funguje a začala jsem se učit řídit letadla!
Původně jsem si myslela, že přistání s letadlem je něco strašného. Pak
jsem ale zjistila, že to není zas tak strašné. Samozřejmě pokud mě nic
nenutí přistát, raději vyskočím. Když se ale vyskočit nedá, není takové
přistání s letadlem úplně k zahození!
Co takhle přidat ke svoji parašutistické licenci také pilotní?... aneb Pilotní výcvik tak trochu jinak...
Začala jsem létat v Benešově u letecké školy F AIR. Díky sponzorské
podpoře této společnosti se mi podařilo sloučit dva zdánlivě
neslučitelné koníčky: parašutismus a létání!
Letadlový park letecké školy F AIR jsem obohatila o model Spectre 120!
Pak jsem si řekla, když už létám a skáču, proč nevyužít plně
veškerého času stráveného v letadle? Napadlo mě, že se musím naučit
vysazovat a létat si vlastní výsadky! Tento můj velký sen se nedávno
splnil.
Spolu s mým oblíbeným instruktorem pilotem vysazovačem jsme se
vydali do Příbrami. Jako nejjednodušší varianta skákacího letadla nám
posloužilo ultralehké Echo P-92.
Úkony před letem: vyndat dveře, obléknout do padáku, hlášení!
„Příbram Info, OK-FUU 43, vstup na 24 a vzlet!“
A tak jsem se oblékla do padáku, nahodila letadlo, zahlásila vstup
na dráhu a vzlet a už jsme se pomalu dostávali do požadované výšky.
Bylo to opravdu boží, sedět vlevo, řídit letadlo, nemít vedle sebe
žádné blbé dveře a vědět, ze přistát můžu po vlastních. Letadélko pěkně
letělo ve studeném vzduchu, vítr byl poměrně silný, takže jsem začala
přemýšlet, kam si to mám nalítnout.
Už jsem se pomalu začala blížit k místu, kde se hodlám vysadit, a
tak jsem zkontrolovala, že mám zabržděné kolečko a zahlásila do rádia:
"Příbram info, OK-FUU 43, za minutu výsadek!!" Poté jsem předala řízení
mému skvělému společníkovi na pravé sedačce, odložila pilotní sluchátka
a opustila letadlo...
Po pěti skocích už se pomalu začal blížit západ a tak jsme se pomalu vydali zpět.
Během zpátečního letu jsem si ještě dala jeden nouzák, kdy se vlastně
letadlo promění v padák. Vzhledem k tomu, jak jsem dnes pilně
trénovala, jsem se trefila na dráhu bez sebemenších problémů.
Láká Vás také něco podobného?
Takže jaký druh výcviku si vyberete?
Soukromý pilot letounů – PPL(A)
Získání licence soukromého pilota letounů je prvním stupněm pro ty,
kteří to s létáním myslí opravdu vážně, chtějí se naučit pilotovat
„dospělé“ letadlo a zároveň jej využívat nejen pro svou zábavu, ale i
za účelem privátního nebo služebního cestování.
Nyní můžete necelých 50 km od Vaší oblíbené dropzony začít pilotní
výcvik za zvýhodněných podmínek na italském letounu Tecnam P-92.Jedná
se o plně certifikovaný letoun v kategorii VLA (Very Light Aircraft),
na kterých se započítávají všechny hodiny v plné míře a budou využívány
pro výcviky soukromých i obchodních pilotů.
Standardní cena - 2.900,-/hod. + DPH AKČNÍ NABÍDKA - pro zájemce o výcvik PPL(A) akční cena od 144.960,- Kč + DPH.
- pro držitele pilotní licence PPL(A) nabízíme možnost zakoupení balíku minimálně 30 hodin akční cena 2.600,-/hod. + DPH.
- pro piloty ULL akční cena výcviku PPL(A) od 119.395,- Kč + DPH.
Pilot ultralehkých letadel
Létání na ultralehkých letadlech je tím pravým létáním pro radost. Je
to objevování třetí dimenze a nových pohledů na svět. Zkušenosti
získané na ultralehkých letadlech Vám mohou dopomoci ke snadnějšímu a
rychlejšímu získání další pilotní licence. Navíc se z tohoto letadla
můžete vlastnoručně vysadit!
V případě zájmu o bližší informace mě můžete kontaktovat na tel. 724 135 492, nebo se podívat na stránky www.f-air.cz !