Hledání

Přihlášení

Home arrow Články arrow Zajímavosti arrow Pilotní výcvik tak trochu jinak...
Pilotní výcvik tak trochu jinak... PDF Tisk E-mail
Autor: Rosina Kašičková, 09. 01. 2007 (14129x shlédnuto)
pilotni_vycvik001Nejdřív jsem se naučila vyskočit z letadla. Lákalo mě vědět toho o padácích víc, po nějaké době jsem si řekla: když na tom skáču, musím vědět jak to funguje a naučila jsem se balit. Pak mě napadlo, že vlastně skáču z letadla, řekla jsem si: když z toho skáču, musím vědět, jak to funguje a začala jsem se učit řídit letadla!
Původně jsem si myslela, že přistání s letadlem je něco strašného. Pak jsem ale zjistila, že to není zas tak strašné. Samozřejmě pokud mě nic nenutí přistát, raději vyskočím. Když se ale vyskočit nedá, není takové přistání s letadlem úplně k zahození!

Co takhle přidat ke svoji parašutistické licenci také pilotní?... aneb Pilotní výcvik tak trochu jinak...

Začala jsem létat v Benešově u letecké školy F AIR. Díky sponzorské podpoře této společnosti se mi podařilo sloučit dva zdánlivě neslučitelné koníčky: parašutismus a létání!

Letadlový park letecké školy F AIR jsem obohatila o model Spectre 120!


Pak jsem si řekla, když už létám a skáču, proč nevyužít plně veškerého času stráveného v letadle? Napadlo mě, že se musím naučit vysazovat a létat si vlastní výsadky! Tento můj velký sen se nedávno splnil.

 

Spolu s mým oblíbeným instruktorem pilotem vysazovačem jsme se vydali do Příbrami. Jako nejjednodušší varianta skákacího letadla nám posloužilo ultralehké Echo P-92.

Úkony před letem: vyndat dveře, obléknout do padáku, hlášení!
„Příbram Info, OK-FUU 43, vstup na 24 a vzlet!“

 

A tak jsem se oblékla do padáku, nahodila letadlo, zahlásila vstup na dráhu a vzlet a už jsme se pomalu dostávali do požadované výšky. Bylo to opravdu boží, sedět vlevo, řídit letadlo, nemít vedle sebe žádné blbé dveře a vědět, ze přistát můžu po vlastních. Letadélko pěkně letělo ve studeném vzduchu, vítr byl poměrně silný, takže jsem začala přemýšlet, kam si to mám nalítnout.

Už jsem se pomalu začala blížit k místu, kde se hodlám vysadit, a tak jsem zkontrolovala, že mám zabržděné kolečko a zahlásila do rádia: "Příbram info, OK-FUU 43, za minutu výsadek!!" Poté jsem předala řízení mému skvělému společníkovi na pravé sedačce, odložila pilotní sluchátka a opustila letadlo...

Rosina vyskakuje

Po pěti skocích už se pomalu začal blížit západ a tak jsme se pomalu vydali zpět.
Během zpátečního letu jsem si ještě dala jeden nouzák, kdy se vlastně letadlo promění v padák. Vzhledem k tomu, jak jsem dnes pilně trénovala, jsem se trefila na dráhu bez sebemenších problémů.

Láká Vás také něco podobného? Takže jaký druh výcviku si vyberete?

Soukromý pilot letounů – PPL(A)
Získání licence soukromého pilota letounů je prvním stupněm pro ty, kteří to s létáním myslí opravdu vážně, chtějí se naučit pilotovat „dospělé“ letadlo a zároveň jej využívat nejen pro svou zábavu, ale i za účelem privátního nebo služebního cestování.

Nyní můžete necelých 50 km od Vaší oblíbené dropzony začít pilotní výcvik za zvýhodněných podmínek na italském letounu Tecnam P-92.Jedná se o plně certifikovaný letoun v kategorii VLA (Very Light Aircraft), na kterých se započítávají všechny hodiny v plné míře a budou využívány pro výcviky soukromých i obchodních pilotů.
Standardní cena - 2.900,-/hod. + DPH
AKČNÍ NABÍDKA - pro zájemce o výcvik PPL(A) akční cena od 144.960,- Kč + DPH.
- pro držitele pilotní licence PPL(A) nabízíme možnost zakoupení balíku minimálně 30 hodin akční cena 2.600,-/hod. + DPH.
- pro piloty ULL akční cena výcviku PPL(A) od 119.395,- Kč + DPH.

Pilot ultralehkých letadel
Létání na ultralehkých letadlech je tím pravým létáním pro radost. Je to objevování třetí dimenze a nových pohledů na svět. Zkušenosti získané na ultralehkých letadlech Vám mohou dopomoci ke snadnějšímu a rychlejšímu získání další pilotní licence. Navíc se z tohoto letadla můžete vlastnoručně vysadit!

V případě zájmu o bližší informace mě můžete kontaktovat na tel. 724 135 492, nebo se podívat na stránky www.f-air.cz !

Rosina Kašičková,
soukromá pilotka letounů
skydive kategorie D, freestyle feam F-air




  Komentáře (2)
RSS komentáře
 1 Přidal ururu, 12. 01. 2007 22:20
Bravo, Rosi =)
 2 Přidal Šárka, 15. 02. 2007 22:21
Ahoj Rosi, zajímavej článek ;)!

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Předch.   Další >