Můj záložní padák vyžadoval pravidelné přebalení a tak jsem ho chtěl odvézt mému riggerovi. Ten mi ale sdělil, že odjíždí na nějakou dobu mimo republiku a tak jsem musel přebalení zadat jinam.
Padák nakonec skončil v rukách Romana Štengla. Nebyl jsem tím nijak nadšen, už jsem slyšel značné množství historek o jeho "solidnosti" a i když se všechny tyto příběhy nemusí zakládat na pravdě, není přece šprochu... Seznam jeho licencí
je ale docela úctyhodný a tak jsem neočekával problémy.
Před osmi týdny jsem tedy padák Romanu Štenglovi poslal. Ten mi záhy volal, že po otevření zjistil propadlou prohlídku u Cypresu. Cypres tedy poslal na kontrolu do Německa. Ve čtvrtek 5. 7. 2007 mi od Romana přišla SMS, kde stálo: padák je hotový, kontrola Cypres, baterie do Cypres, přebalení záložáku a oprava slideru celkem za 8700,-
Do Příbrami jsem se dostal až následující víkend, chystal jsem se na pár seskoků z vrtulníku. Po příjezdu na letiště jsem se na manifestu zeptal na Romana a bylo mi řečeno, že je zrovna v letadle. Protože jsem se chystal jít do nejbližšího startu, zjišťoval jsem zda je tam někdo, kdo by byl schopen padák předat a byl jsem odkázán na Pářu. Pářu jsem našel, zavedl mě do riggerské dílny a tam na zemi ležel jen prázdný batoh od mého padáku. Poté co Pářa prohlásil: "To je divný, předevčírem tu ještě byl" mi zatrnulo a začal jsem tušit problémy. Odešli jsme do budovy, kde je balírna a sklad padáků a tam byl. V regále mezi padáky určenými k půjčování, špinavý od bláta - evidentně používaný.
Dost jsem vypěnil, o svůj padák se starám, půjčuji ho jen známým a teď na něm skákal někdo, kdo evidentně nebyl schopen přistát na nohy.
Sehnal jsem Romana a čekal jsem, jak se k tomu postaví. Dostalo se mi vysvětlení, že k tomu došlo omylem den předtím, kdy byly nějaké zmatky s padáky a že šlo jen o jeden seskok. To je sice pěkné zdůvodnění, ale to mě jako zákazníka moc nezajímá. Představte si, že si dáte do servisu auto a po dobu opravy se s ním projíždí někdo jiný. Roman mi sám navrhl slevu 700,- z ceny.
Další problém se ovšem objevil při seskoku hned po otevření padáku, když se ukázalo že se slider po opravě nedá zkolabovat. Koncovky na šňůrkách byly zastrčené uvnitř slideru a nebylo za co chytit. Po přistání jsem zjistil, že švy na tunýlcích jsou daleko od sebe a koncovky se na nich nezarazí, ale vjedou dovnitř slideru. Švy na opravených místech byly navíc provedené značně diletantsky, došlo k zamotání spodní nitě v šicím stroji a dotyčný "opravář" to tak už nechal. Na nitích jsou tedy vytahaná očka a uzlíky.
To už jsem byl dost naštvaný a opět jsem zašel za Romanem Štenglem. Vyložil jsem mu situaci, načež on opáčil, že to nic není, stačí švy prošít blíž u sebe a bude to v pořádku. Nebylo mi ovšem jasné, proč se to takhle neudělalo rovnou a tak jsem se na to zeptal. Prý: "kdybys mi to tu nechal o den déle, tak bych to udělal". Připomínám, že padák byl na opravě osm týdnů! Další argument byl, že se to nedalo opravit rovnou dobře proto, že byl Cypres v Německu. Padák (a ovšem i slider) zůstal v Příbrami. No a to nejlepší nakonec: oprava slideru byla prý zdarma. Nevím co měla tahle replika znamenat, ale asi to, že nemám právo na stížnosti. Je ovšem fakt, že před opravou slider fungoval a po ní už ne a opravu jsem si navíc neobjednal.
Navíc když si rozpočítám cenu: 5500,- kontrola Cypresu 1800,- výměna baterií 800,- přebalení záložáku 100,- zabalení hlavního padáku 500,- ???
------------------------------ 8700,- celkem
Ale za co je těch 500,- když byla oprava slideru zadarmo?
A teď situace začíná nabývat na zajímavosti. Roman Štengl prohlásil, že mi to v dílně opraví, což jsem už nevydržel a řekl jsem mu, že o to nemám zájem a dám to raději k opravě mé matce. Na to Roman odvětil, že člověk který opravuje padáky by měl mít k tomu kvalifikaci. Na to jsem odpověděl, že dle mého názoru má moje matka k opravám padáků větší kvalifikaci než on a v tu chvíli mě Roman Štengl fyzicky napadl a křičel přitom, že si nesmím dovolit říkat mu něco takového. Abych nebyl nařčen, že jsem si to vymyslel, nebo že přeháním - stalo se to přímo před příbramským manifestem za plného provozu. Celý incident vidělo cca 40 lidí včetně zaměstnanců manifestu, mých spoluskokanů a mé přítelkyně.
Byl jsem ze situace tak rozladěný, že mě přešla chuť na další seskoky, odhlásil jsem se ze zbývajících výsadek a odjel jsem z letiště.
To, že jsem na (podle mého soudu) značnou sumu peněz nedostal příjmový doklad, a to ani na požádání, je už jen třešnička na dortu, která ovšem po tom všem už asi nepřekvapí.
Shrnutí: pokud si chcete nechat zkurvit padák, nechat na něm zaskákat cizí lidi, nechat na sebe křičet a cloumat sebou a za to celé zaplatit nemalou sumu, tak tady máte tip.
Pokud máte někdo podobnou zkušenost, napište jí do komentářů pod článkem. Je dobré si navzájem sdělit špatné ale i dobré zkušenosti s firmami v našem sportu.
Vláďa Lán
Komentáře (38)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..