Hledání

Přihlášení

Home arrow Články arrow Špatné zkušenosti arrow Špatná zkušenost se servisem padáku
Špatná zkušenost se servisem padáku PDF Tisk E-mail
Autor: Gondo, 16. 07. 2007 (18557x shlédnuto)

Můj záložní padák vyžadoval pravidelné přebalení a tak jsem ho chtěl odvézt mému riggerovi. Ten mi ale sdělil, že odjíždí na nějakou dobu mimo republiku a tak jsem musel přebalení zadat jinam.

Padák nakonec skončil v rukách Romana Štengla. Nebyl jsem tím nijak nadšen, už jsem slyšel značné množství historek o jeho "solidnosti" a i když se všechny tyto příběhy nemusí zakládat na pravdě, není přece šprochu... Seznam jeho licencí je ale docela úctyhodný a tak jsem neočekával problémy.

Před osmi týdny jsem tedy padák Romanu Štenglovi poslal. Ten mi záhy volal, že po otevření zjistil propadlou prohlídku u Cypresu. Cypres tedy poslal na kontrolu do Německa. Ve čtvrtek 5. 7. 2007 mi od Romana přišla SMS, kde stálo: padák je hotový, kontrola Cypres, baterie do Cypres, přebalení záložáku a oprava slideru celkem za 8700,-

Do Příbrami jsem se dostal až následující víkend, chystal jsem se na pár seskoků z vrtulníku. Po příjezdu na letiště jsem se na manifestu zeptal na Romana a bylo mi řečeno, že je zrovna v letadle. Protože jsem se chystal jít do nejbližšího startu, zjišťoval jsem zda je tam někdo, kdo by byl schopen padák předat a byl jsem odkázán na Pářu. Pářu jsem našel, zavedl mě do riggerské dílny a tam na zemi ležel jen prázdný batoh od mého padáku. Poté co Pářa prohlásil: "To je divný, předevčírem tu ještě byl" mi zatrnulo a začal jsem tušit problémy. Odešli jsme do budovy, kde je balírna a sklad padáků a tam byl. V regále mezi padáky určenými k půjčování, špinavý od bláta - evidentně používaný.

Zašpiněný postroj padáku

Dost jsem vypěnil, o svůj padák se starám, půjčuji ho jen známým a teď na něm skákal někdo, kdo evidentně nebyl schopen přistát na nohy.

Sehnal jsem Romana a čekal jsem, jak se k tomu postaví. Dostalo se mi vysvětlení, že k tomu došlo omylem den předtím, kdy byly nějaké zmatky s padáky a že šlo jen o jeden seskok. To je sice pěkné zdůvodnění, ale to mě jako zákazníka moc nezajímá. Představte si, že si dáte do servisu auto a po dobu opravy se s ním projíždí někdo jiný. Roman mi sám navrhl slevu 700,- z ceny.

Další problém se ovšem objevil při seskoku hned po otevření padáku, když se ukázalo že se slider po opravě nedá zkolabovat. Koncovky na šňůrkách byly zastrčené uvnitř slideru a nebylo za co chytit. Po přistání jsem zjistil, že švy na tunýlcích jsou daleko od sebe a koncovky se na nich nezarazí, ale vjedou dovnitř slideru. Švy na opravených místech byly navíc provedené značně diletantsky, došlo k zamotání spodní nitě v šicím stroji a dotyčný "opravář" to tak už nechal. Na nitích jsou tedy vytahaná očka a uzlíky.

Taky vás nenapadá, jak tenhle slider zkolabovat? Diletantské provedení opravy slideru Diletantské provedení opravy slideru

To už jsem byl dost naštvaný a opět jsem zašel za Romanem Štenglem. Vyložil jsem mu situaci, načež on opáčil, že to nic není, stačí švy prošít blíž u sebe a bude to v pořádku. Nebylo mi ovšem jasné, proč se to takhle neudělalo rovnou a tak jsem se na to zeptal. Prý: "kdybys mi to tu nechal o den déle, tak bych to udělal". Připomínám, že padák byl na opravě osm týdnů! Další argument byl, že se to nedalo opravit rovnou dobře proto, že byl Cypres v Německu. Padák (a ovšem i slider) zůstal v Příbrami. No a to nejlepší nakonec: oprava slideru byla prý zdarma. Nevím co měla tahle replika znamenat, ale asi to, že nemám právo na stížnosti. Je ovšem fakt, že před opravou slider fungoval a po ní už ne a opravu jsem si navíc neobjednal.

Navíc když si rozpočítám cenu:
5500,- kontrola Cypresu
1800,- výměna baterií
800,- přebalení záložáku
100,- zabalení hlavního padáku
500,- ???
------------------------------
8700,- celkem

Ale za co je těch 500,- když byla oprava slideru zadarmo?

A teď situace začíná nabývat na zajímavosti. Roman Štengl prohlásil, že mi to v dílně opraví, což jsem už nevydržel a řekl jsem mu, že o to nemám zájem a dám to raději k opravě mé matce. Na to Roman odvětil, že člověk který opravuje padáky by měl mít k tomu kvalifikaci. Na to jsem odpověděl, že dle mého názoru má moje matka k opravám padáků větší kvalifikaci než on a v tu chvíli mě Roman Štengl fyzicky napadl a křičel přitom, že si nesmím dovolit říkat mu něco takového. Abych nebyl nařčen, že jsem si to vymyslel, nebo že přeháním - stalo se to přímo před příbramským manifestem za plného provozu. Celý incident vidělo cca 40 lidí včetně zaměstnanců manifestu, mých spoluskokanů a mé přítelkyně.

Citlivý přístup k zákazníkovi

Byl jsem ze situace tak rozladěný, že mě přešla chuť na další seskoky, odhlásil jsem se ze zbývajících výsadek a odjel jsem z letiště.

To, že jsem na (podle mého soudu) značnou sumu peněz nedostal příjmový doklad, a to ani na požádání, je už jen třešnička na dortu, která ovšem po tom všem už asi nepřekvapí.

Shrnutí: pokud si chcete nechat zkurvit padák, nechat na něm zaskákat cizí lidi, nechat na sebe křičet a cloumat sebou a za to celé zaplatit nemalou sumu, tak tady máte tip.

Pokud máte někdo podobnou zkušenost, napište jí do komentářů pod článkem. Je dobré si navzájem sdělit špatné ale i dobré zkušenosti s firmami v našem sportu.

Vláďa Lán




  Komentáře (38)
RSS komentáře
 1 Přidal Wolfíček, 16. 07. 2007 12:20
Má skušenost je ta, že když se mi přetrhla lemovka tak mi dal jinou za 500kč ( nová stojí 750kč+ práce takže cena dobrá)a ta se mi rozpárala 6cm po obou bocích směrem od mého starého padáčku a rvalo by se to víc, ale naštěstí je tam našitá nějaká látka,která to z části podržela.Takže jsem byl nucen po dvou skocích se zbalil a jel jsem raději domu. Má žena umí krásně zašívat a když párala staré přešití tak čuměla na to starý. Je vidět že se asi někdo učil na šicím stroji. Od té doby co to přešila to udrží dva slony. :) Takže jsem si našel jiného ridera. Je taky z Příbramy, ale zatím no problemo. :zzz
 2 Přidal Wolfíček, 16. 07. 2007 12:52
Nic méně ono zašívání a přešívání padáčků bývá problémové. Dosta často se stane, že se to odpáře takže se dá říct, že se to dalo očekávat i sám Roman to předpovídal. No každopádně když to tušil tak to taky mohl nechat udělat pořádně. Ale jinak slíbyl co dodržel takže nic víc nic míň.
 3 Přidal Skycat, 16. 07. 2007 20:19
Tak to je hustý!!! ::eek Roman má evidentně sám se sebou problémy, když se neumí ovládat. Měla jsem o něm lepší mínění, i když jsem už slyšela ledacos. Jeho přístup rozhodně není profesionální :sigh
 4 Přidal limak, 16. 07. 2007 21:38
...prohlidku cyprese jsem resil tohle jaro,jelikoz jsem se chtel podobnych zazitku jako Gondo vyvarovat,obratil jsem se primo na Airtec. Bylo mi zdeleno ze zakazku od privatni osoby nemuzou prijmout.Poslal jsem tudiz sveho cyprese do Dresdner Parashop kde jsem ho a vetsinu sve vystroje koupil.(ucastnici letosniho Cochstedtu,obdrzeli pri registraci reklamni balicku zmineneho parashopu) Slibili mi ze to bude trvat tri tydny,coz dodrzeli na den. Cena vcetne vymeny baterek a postovneho byla 206,78 €
 5 Přidal Hanka, 17. 07. 2007 06:50
Takový přístup mne fakt překvapuje, počítala jsem, že budu padák od příští sezóny svěřovat na přebalení Romanovi, ale nemám zájem o to, aby mi na něm skákal někdo cizí a nebo aby ho svěřil na opravu nějakému šmudlovi. Ten slider sice není nic tak zásadního, ale to nic nemění na tom, že je to pořádná prasárna a ne kvalifikovaná oprava.
 6 Přidal wiky, 17. 07. 2007 07:27
Tenhle článek jsem četla víckrát a nemůžu uvěřit, že se tohle fakt může stát... Mně by dostal jen fakt, že na mém padáku skáče někdo cizí bez mého vědomí a někdo na tom ještě vydělává...  
 
A co se týká opravy slideru, tak za tohle by se měl dotyčný stydět. To je práce hodná tak žačky 3.třídy v pracovní výchově - ne "kvalifikované osoby k opravě padáků".  
 
Já děkuju vyšší síle za to, že mám riggera, který je "the best of" a tohle nemusím řešit.
 7 Přidal cernoch, 17. 07. 2007 07:35
K tomu není co dodat. Zveřejnění takovýchto praktik je velmi užitečné. Alespoň víme kdo je kdo a komu svůj padák v žádném případě nesvěřovat. Ušetří to dalším, spoustu zbytečných nervů.
 8 Přidal arnošt, 17. 07. 2007 10:17
Nejsmunější je, že s tím nikdo nic neudělá :sigh
 9 Přidal Gondo website, 17. 07. 2007 13:22
To Arnošt: já si nemyslím, že s tím nikdo nic neudělá. Riggerů je u nás mnoho, čili funguje konkurence a nakonec rozhodne ruka trhu a zákazník. Problém vidím v tom, že se o problémech málo mluví veřejně. Pokud má někdo špatnou zkušenost, tak se o tom šeptá, ale nikde se to neobjeví tak, aby se to dozvědělo velké množství lidí a budoucí zákazníci tak byli ušetřeni zklamání. 
Konkrétně můj případ. Už jsem slyšel spoustu věcí na Romana Štengla, další příběhy jsem se dozvěděl po zveřejnění tohoto článku, ale všechno to probíhalo přes Skype, ICQ, email a telefon. Ozvalo se mi opravdu dost lidí. Nechápu, proč to sem nikdo nenapíše? Pochopit by se to dalo, kdyby byl Roman jediný rigger v republice a nebyla by jiná možnost jak spravovat techniku, ale taková situace přece není? 
Zveřejněte své špatné zkušenosti, ušetříte tím starosti, peníze a nervy ostatním. 
Naopak by bylo bezva zveřejňovat i dobré zkušenosti, já sám bych mohl doporučit lidi, kteří perfektně odvádějí svojí práci. 
Pokud by byl o něco takového zájem, můžeme založit na toto téma diskuzi ve fóru.
 10 Přidal kozlík, 17. 07. 2007 14:00
no jo Gondo. A když si tedy o něm slyšel tu spoustu věcí, tak proč si mu ten padák dával? Ono to s tou konkurencí není tak růžový. Tim spíš, když většina z Vás trpí dojmem, že schopný lidi jsou jen na velkých letištích a tím je ten zbytek pro Vás vlastně mimo hru. Takže nadáváte a příště to zkusíte znovu, jestli to tentokrát náhodou nevyjde. Mě Roman spravoval padák jednou. Funguje, ale nevypadá nijak extra. No ale co, mohl jsem mu říct aby to předělal. Každý svého štěstí strůjce!!! Tak dávám zpravovat padáky jinam. Když jsem potřeboval přešít dorazy, tak to bylo za tejden hotový. Je to udělaný dobře a tak jak jsem chtěl a už si neztěžuju.
 11 Přidal Análek, 17. 07. 2007 14:21
Ja musim konstatovat ze v tomto smeru co psal Gondo o opravach od Romana ja osobne nemam problem a jsem s opravami spokojeny. Ted budete vsichni rikat ze je to tim ze jsem z PB ale myslim si ze to v tom nehraje roli.
 12 Přidal Gondo website, 17. 07. 2007 14:42
To Análek: nebuď paranoidní :) Prostě máš dobrou zkušenost a já ti to ze srdce přeji. A taky ti přeji, aby ti to vydrželo.
 13 Přidal Gondo website, 17. 07. 2007 14:47
To Kozlík: Situace vznikla tak, že jsem ten padák k přebalení nezadával já. Chtěl jsem ho původně dát Zbyňkovi Živnému, se kterým mám ty nejlepší zkušenosti. 
Je to trochu zamotané, vysvětlím ti to osobně :) A věř tomu, že příště už to u Romana nezkusím!
 14 Přidal V.Volf website, 17. 07. 2007 22:48
Pro některé "méně znalé" kolegy si dovoluji upřesnit, že pisatel na tomto foru "Wolfíček" nejsem já, přesto, že jsem příjmení v podstatě stejného, ale s jednoduchým "V". Tímto vysvětlením snad předejdu dalším dotazům... :( Ať Vám to všem dobře a bez problémů skáče ;)
 15 Přidal Wolfíček, 18. 07. 2007 15:49
Já by jsem jeden dotaz měl. :grin
 16 Přidal stefoun, 18. 07. 2007 17:49
Precetl jsem si clanek vyse a jako by byl o nekom uplne jinem, nez u koho leta skacu. Padak jsem si vzhledem k dosavadni male intenzite seskoku poridil az nedavno (z druhe ruky ze zahr.), servis (zalozak, uprava ridicek atd.) a obstarani ceskych papiru prenechal Romanovi. Vse obstaral velmi rychle, k plne spokojenosti a za slusnou cenu. A to vsechno zarizoval v dobe zacatku sezony, kdy toho asi bylo vic nez hodne. Myslim si, ze s Gondem muselo jit skutecne u Romana o nejaky ulet, obzvlast s tim, ze se dostal padak jinym lidem do ruky. Navic neverim, ze by se nechal k nejakym hrubostem vyprovokovat snadno. Ne nadarmo se rika na maler byvaji dva, ale nechci tim rozhodne Gonda urazit. Nemysmim si, ze by meli dvoji metr na svoje lidi a cizi, ja vzhledem k malemu poctu seskoku zadne velke ksefty neznamenam a presto mam vyborne zkusenosti. Je pravda, ze posledni dobou mam pocit, ze by meli v Pribrami trochu ubrat z plynu, vsichni tam skacou z letadla do letadla, tandemy studenti, servisni sluzby, me by z toho ruplo v kouli uz davno...
 17 Přidal Alexandr, 18. 07. 2007 22:02
Wolfičku, ty máš to rozdvojení osobností? Proč máš dva nicknamy? :grin :grin :grin
 18 Přidal Alexandr, 18. 07. 2007 23:33
to Stefoun. samozřejmě, že Roman nemůže mít sami špatné zkušenosti s paraganama, to si nedokážu představit, ale já si nemyslím , že v tomto sportu člověk si může dovolit podobné "úlety"... jde o život, zdraví o občas i o slušné částky peněz... někdo kvůli zanedbané práci se občas dostane i do basy (a ted nemluvím o skydivingu)
 19 Přidal stefoun, 19. 07. 2007 08:43
to Alexandr. Nechci se Romana neprimerene zastavat, nebyl jsem tam, muzu tezko soudit, co se presne sebehlo. Jasne, ze podobne ulety by se stavat nemely, ale chybi tu postoj druhe strany. Nerad soudim lidi stylem o nich bez nich. Blue skies to everyone.
 20 Přidal Černoch, 19. 07. 2007 15:41
zdar,jednou jsem využil přebalení u Romana,nabylo to úplně tak jak jsem chtěl a tak balím jinde není nic jednodušího,někomu vyhovují služby Romana jinému ne :)
 21 Přidal cernoch website, 19. 07. 2007 16:14
:) Prosím nezaměňovat Černoch a cernoch (jako Wolfíček a Volf :grin ) i když v tomto případě s Černochem plně souhlasím. ;)
 22 Přidal Gondo website, 19. 07. 2007 18:58
To stefoun: připadá mi dost neuvěřitelná ta hláška, že na malér jsou vždy dva. To znamená, že ten napadený vždy nese nějaký díl viny? 
Událost se seběhla přesně tak, jak jsem jí popsal. Roman byl podle mého názoru vytočený už tím, že jsem si potřetí ten den stěžoval na problém s mým padákem a dorazil ho můj sarkasmus - a sarkastický jsem byl, to se přiznávám, ale myslím že není čemu se divit, potom co jsem zažil. 
Něčí sarkasmus ovšem v žádném případě nikoho neopravňuje k fyzickému napadání. 
A ještě k tomu jak jsi napsal: "Myslim si, ze s Gondem muselo jit skutecne u Romana o nejaky ulet, obzvlast s tim, ze se dostal padak jinym lidem do ruky." 
Naopak jsem už slyšel několikrát vyprávět, že je to zcela běžné. Bohužel jsem se to dozvěděl až po celé události. 
Asi to budu dělat jako jeden kamarád, který se také chtěl vyhnout tomu aby se jeho padák půjčoval bez jeho vědomí a tak pokud ho nechával na letišti, pověsil si na tříkroužkový systém visací zámek :grin
 23 Přidal stefoun, 19. 07. 2007 20:09
to Gondo. Jak jsem napsal, nechtel jsem tim urazit, pokud se stalo, omlouvam se. Me ta hlaska neuveritelna neprijde, zalezi na situaci. Je to jako s tim sprochem, nekdy na tom neco je, jindy ne. Nasili samosrejme neschvaluju.  
Jen ze Romana trochu znam, i kdyz jak se zda mozna ne dokonale :( , zatimco Gonda neznam vubec. Pred porizenim vlastniho padaku jsem si pujcoval jen Skyservis padaky, a dostavalo se mi do ruky vzdy jen nekolik urcitych padaku. Naopak pokud nekdo prihasil na letiste na posledni chvili, mel smulu a nepamatuju se, ze by se odnekud zazracne vynoril padak dalsi. Tolik moje zkusenost, ackoli jak muzete namitnout kazdy vikend v Pribrami nejsem ani zdaleka. Pokud se to skutecne deje pravidelne je to dost na povazenou. S tim visacem to je supr napad, mozna k tomu jeste pridat napis: Prosla rezerva. :)
 24 Přidal Wolfíček, 20. 07. 2007 11:49
TO GONDO: Nezapomeň ho pak sundat :p
 25 Přidal Bára, 20. 07. 2007 15:54
Můžeš mi vysvětlit,proč si bereš do pusy(=do článku) lidi,kteří ti nidky nic neudělali a nemají s tebou nic společného ?VADÍ MI TO. Poškozuješ jméno člověka .Příště važ slova.
 26 Přidal Gondo website, 20. 07. 2007 16:54
To Bára: Netuším koho myslíš, nanapsala jsi to. Ale budu předpokládat, že jde o Pářu, protože to už jsem dnes řešil s Jirkou Nytrou tady. Znovu tedy zopakuji, že s Jirkou Paříkem nemám nejmenší problém. V článku také není zmiňován v žádné jiné souvislosti, než že se mě po příjezdu na letiště ujal, protože Roman byl v letadle a pomohl mi dohledat můj padák. Od té chvíle jsem už vše řešil jen s Romanem. 
Pokud ale narážíš na to, že si do pusy beru Romana, tak to máš pravdu, to beru.
 27 Přidal Augusto website, 22. 07. 2007 20:32
Hoooodně drsný.... 
V běžné situaci bych se asi zeptal, kde je ten rigger pochovaný...
 28 Přidal Save77, 23. 07. 2007 22:00
Také jsem si dříve myslela, že je R. Štengl fér chlap, který je vždy nad věcí a jen tak ho nic nerozhází. Možná je dobrý parašutista, ale to neznamená, že je poctivý člověk. Bohužel to spousta lidí od něj očekává a pak je občas někdo nemile překvapen. Jako Gondo. Nebo jako další skydiveři, kteří se bojí či stydí svůj omyl publikovat. 
Jsem znechucena tím, co se stalo, protože jsem byla svědkem celé záležitosti od začátku do konce. Nechápu, že se ve světě parašutismu, dějí takové podlosti. Nevím, jak v cizině, ale u nás je to prostě hnus. 
A místo toho, aby se R. Štengl zastyděl a řekl aspoň: "promiň, omlouvám se, už se to nestane", ještě po Vláďovi vystartuje. Jen pro to, že se dotknul (flegmatik by poznamenal, že celkem humornou formou), jeho ega. Takové jednání lze označit jedině za neprofesionální, hrubého kalibru a hodno spíš tak adolescenta "nachytaného na švestkách". 
Pan Štengl sám nejlíp ví, jak to z jeho strany bylo, zda to byl opravdu omyl, že padák půjčil, nebo úmysl, jak vydělat na cizích. A jestli v něm zbylo ještě kouska cti, zamyslí se nad svým jednáním, udělá si ve svých věcech (skladech a papírech) pořádek. A začne jednat se VŠEMI svými zákazníky na úrovni a ne jako s nějakým póvlem. Vždyť tady se jedná o skydiving a ne o klub šachistů. Ale i tam, by se mělo hrát fair play.
 29 Přidal noha z kachny, 30. 07. 2007 13:08
nevim, kdo jsi Gondo, mozna te znam od videni. Kdo je Roman, to trochu vim. Neprislusi mi hodnotit. Kohokoli a cokoli. Ne proto, ze nevim podrobnosti z interpretovane udalosti, ale proto, ze z negativnich hlasek nevyslo nikdy nic hezkyho. Pokud mas pocit krivdy, tak je dobre si to bez emoci vyrikat. Nejlepe s tim, koho mas za jejiho puvodce, popripade jen tak sam se sebou. Ale je fakt,ze elektronicke narky pusobi na hodne lidi obzvlast silne :-) hmmmm
 30 Přidal Pete, 30. 07. 2007 21:31
noha z kachny: opravdu mas pocit (podle sledu popisovanych udalosti), ze se Gondo nesnazil pocit krivdy s Romanem vyresit? (ja podrobnosti ze zminene udalosti nemam a vychazim tedy, ze zde popisovana je tak jak se stala, pokud je to jinak tak mas kachni noho :) pravdu)
 31 Přidal cernoch, 31. 07. 2007 13:36
To noha z kachny: a co jsi tím vlastně chtěl říct? Já jsem třeba rád, že tento článek vzniknul a vím jak takovej superrigger Roman umí např. spravit slider (viz. foto). Nebo ty fotky chceš taky zpochybnit? Takhle nechcu mít zaštupovanou ani ponožku, natož padák.
 32 Přidal Gondo website, 31. 07. 2007 16:14
To noha z kachny: Já si myslím, že pokud člověk narazí na nesolidnost v jakémkoli oboru, měl by se o tu zkušenost podělit s ostatními. Jen díky tomu, že si lidé sdělují své názory, mají některé firmy dobrou a jiné špatnou pověst. Pokud by každý řešil podobné problémy jen sám se sebou, tak by neexistovaly firmy se špatnou pověstí :)
 33 Přidal Jakub Krejčí, 18. 12. 2007 13:45
ToGondo: S tím vysákem sem to dělal já protože Jarda Jíra taky půjčoval můj padák jiným lidem když sem ho ještě nechával u něj v Paraškole.
 34 Přidal Al, 27. 01. 2008 11:36
Jsem z druhého konce republiky, takže Vás a tym ty lidi v Příbrami neznám, ale to nic nemění na tom, že jsem max. udiven, že se takové věci, mezi námi, skydivery, dějí. 
www.4000.cz znají všichni. I Roman Štengl, tak proč se tady nezkusí obhájit?
 35 Přidal jaro, 07. 02. 2009 16:28
zaciatkom roku 2008 som Romanovi Stenglovi dal servisovat 4 padaky kvoli servisnym bulletinom vyrobcom - cutter Cypresu im vadil, kde ho nechali povodne. Praca bola odvedena kvalitne, a na pockanie.
 36 Přidal jaro, 07. 02. 2009 16:28
zaciatkom roku 2008 som Romanovi Stenglovi dal servisovat 4 padaky kvoli servisnym bulletinom vyrobcom - cutter Cypresu im vadil, kde ho nechali povodne. Praca bola odvedena kvalitne, a na pockanie.
 37 Přidal jaro, 07. 02. 2009 16:33
chcel som iba raz, nejako to zblblo
 38 Přidal Felix, 08. 02. 2009 20:03
dávám k Romanovi veškeré své padáky již tři roky a ještě jsem neměl žádný problém.Problém si dělají lidi pouze sami protože sou hňupi

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Předch.